vitamin-k-letter-fb

A K-vitamin 5 élettani hatása

A K-vitaminról általában kevesebb szó esik, pedig ugyanolyan fontos szervezetünk számára, mint más betűvel jelölt társai.

Fontos szerepe van a vér alvadási képességében, valamint segít a csontfehérje-képződésben is. K-vitamin-hiány esetén nagyobb a szívbetegségek kialakulásának kockázata, romlik a fogak állapota, és a csontszerkezet is gyengébb lesz, ami törésekhez vezethet. De nézzük, melyek a legfőbb pozitív hatásai!

Csökkenti a szívbetegségek kockázatát

Segít megelőzni az érelmeszesedést, ami a szívinfarktus leggyakoribb okozója.

Fotó: iStock.com/BrianAJackson

Épen tartja a csontokat és a fogakat

Hozzájárul a szervezet megfelelő kalciumszintjének fenntartásához, így segít megelőzni a csontritkulást és a fogak ép állapotának megőrzését.

Segíti az emésztést

Jótékony hatással van a bélflórára, hozzájárul a normál emésztéshez és a székrekedés leküzdéséhez.

Rákmegelőző hatású

Olyan rákfajták kockázatát csökkenti, mint a prosztatarák, a bélrendszeri vagy a szájüregi daganatok.

Megelőzi a vérzékenységet

Mivel segít beállítani a vér normál alvadási képességét, így a vérzékenység ellen is hatékony.

Milyen ételekben van K-vitamin?

Zeller, leveles kel, káposzta, brokkoli, kefir, mogyoróhagyma, szeder, spenót, sárgarépa, málna, aszalt gyümölcsök, csili, áfonya, spárga, csemegeuborka, zsálya, szárított paradicsom.

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


6 − = 3

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>