bevittkal

Így felezzük meg a bevitt kalóriát fájdalom nélkül

Rengeteg felesleges kalóriát fogyasztunk a nap folyamán, melyek egy jó részét nyugodt szívvel kiiktathatnánk, s máris nagy lépést tettünk az egészségünk, na és persze a nyári alakunk érdekében.

Naplózzunk

Először is vásároljunk egy jegyzetfüzetet, olyat, ami elfér a táskánk egy rejtett kis zsebében, és írjunk fel minden egyes falatot, amit elfogyasztottunk. Őszintén! Nem kell megmutatni soha senkinek. Egy ilyen napló sokat segíthet, átláthatóvá válik az étkezésünk, és megláthatjuk a hibákat, amelyeket nap mint nap elkövetünk.

Fotó: Unsplash/ Hope House Press

Amiket elkerülhetünk anélkül, hogy valójában megéreznénk:

  • Három cukor a kávéba? Helyette keressük meg a számunkra legideálisabb alternatív édesítőt.
  • Zsíros tej, tejszín nélkül is meg lehet inni, próbáljuk ki a növényi tejeket.
  • A reggeli pirítósra zsíros sajt vagy vajkrém helyett kenjünk teavajat, túrót, és pakoljuk meg gazdagon zöldségekkel.
  • A délelőtti nasit se a lenti csokiautomatából szerezzük be, együnk friss vagy cukormentes szárított gyümölcsöt vagy zöldséget.
  • Cukros üdítők helyett igyunk gyógyteát, sima vizet, SOKAT! Ha nagyon unjuk, csavarjunk bele egy fél citromot: az pörgeti csak igazán fel az anyagcserénket.
  • Ebédidőben felejtsük el a krumplit, a rizst, és pláne a tésztát, de még a habart főzelékeket is. Együnk halat, csirkét friss salátával, de öntet nélkül: az olaj és az ecet pont megfelelő lesz rá. Jó hír, hogy salátából annyit ehetünk, amennyi csak belénk fér. A vízre is igaz ugyanez.
  • A fehér kenyeret és a péksüteményeket is cseréljük barnára, az sem baj, ha lemondunk a felvágottakról: tele vannak szójával és felesleges kalóriával. Helyette vásároljunk inkább termelőtől sonkát, kolbászt, ami tényleg színtiszta hús, és még anyagilag is jobban jövünk ki.
  • Az esti csipsz helyett válasszunk inkább sótlan popcornt, amit feldobhatunk finom fűszerekkel: borssal, curryvel, római köménnyel. Kerüljük az eleve ízesítetteket.

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


9 + 6 =

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>